divendres, 16 de gener del 2009

Immortalitat, banya'm.

Començo aquí i ara, amb una tassa d'herbetes d’eucaliptus. Ahir em vaig adonar que avui no podria pas explicar el que estava sentint, mentre pensava d'abandonar la idea d'explicar l'impactant situació avui. Potser és que les paraules de vegades han de fer silenci i pintar-les de color blanc, però sense oblit. Vull dir, potser ara mateix hauria d'abandonar aquesta pàgina de Word, perquè crec que no seré capaç d'utilitzar les milions de paraules per descriure la meva immortalitat viscuda.

Em trobava caminant per damunt d'un pont, d'aquests que passen per sobre la carretera i veus com per sota dels teus peus van circulant els cotxes amunt i avall, sense cap instint d'aturar-se per seguir el rumb marcat pel propi camí de cadascú. Em vaig parar al mig del pont i vaig mirar a l'horitzó. De fet, només hi veia llums blanques que m'enfocaven la cara i em feien disturcionar la vista, però també veia aquelles llums vermelles dels cotxes que passaven de llarg, i que quan ja eren ben lluny, el color vermell es difuminava i feia que el veies burrós, però òbviament aquests cotxes seguien el seu camí marcat.
La vista se'm va aturar mirant l'horitzó, les llums feien una barreja entre blanques i vermelles i de sobte vaig notar que jo no tenia un camí marcat, que jo ja no era com aquella multitud de cotxes que circulaven amb un camí marcat, amb un objectiu fix, amb un que per seguir la frase. Notava i més que mai que ja no tenia aquella llum blanca que m'il·luminava el camí, ni la llum vermella que em feia reivindicar la revolució que estava vivint en aquells mesos, dies, hores, minuts i segons de l'any.
Jo ja havia viscut una revolució, aquells dies d'il·luminats s'havien acabat. Em va vèncer la desesperació del vermell. Em vaig consumir en un sol cos. De sobte vaig tornar a mirar l'horitzó i el vaig veure completament burrós. El curs del riu havia començat, i això no m'agradava gens. La mirada es va aigualir, i de sobte va despendre una llàgrima calenta i salada que va baixar pendent avall amb molta presa, moltíssima. Per dins aquesta llàgrima era vermella de sang, per inundar un infern congelat. La desesperació de l'aigua salada era forta, tant que no es podia ni controlar. No vaig treure cap mocador per assecar-me la derrota, sinó, amb el vent que corria sobre en aquell pont i que em feia volar, ara ja només a mi, els cabells, em va anar eixugant la immortalitat de la llàgrima i em va fer centrar de nou la mirada en aquell horitzó.
Em vaig situar just davant dels cotxes que venien de cara. Va passar un camió, i em va semblar com si m'hagués d’envestir amb la potència de la marxa. Em vaig acollonir tan que em vaig agafar fort a la barana mirant just al front dels cotxes que em venien de cara, mentre el vent congelat em feia voleiar la punta de la bufanda i la punta dels cabells em repicava a la cara. Va passar de nou un altre camió i vaig pensar;
- Ara si que aquest trencarà el pont en mil trossets i se'm endurà ruïnes avall, com un allau descontrolat.
Però no, no vaig tenir aquesta sort. El camió va deixar anar un vent potent que va xocar contra mi i em va fer tirar enrere (només era psicològic la retirada enrere) i em va fer reaccionar davant la immortalitat d'aquell vent potent sobre la meva vida.
Em vaig sentir immortal, la sensació de veure que un camió està a punt d’envestir el pont en el qual t'aguantes i de veure en pocs moments la teva vida, en trossets de mil llàgrimes, és impotent i sobretot sobrenatural. De debò, em veia el camió a sobre i jo atemoritzada de no poder veure mai més els meus i això em va fer reaccionar.

Ara em trobo aquí, amb la tassa d'herbetes d'eucaliptus consumida, de nou sense cap camí, ni un objectiu, ni un destí. No crec amb el destí però sí amb les casualitats. De fet, admiro a les casualitats no buscades, està aquí el kit de la casualitat, que no la busquis sinó que el vent t'he les porti, o que la fragància del teu perfum de la crema de cada matí et porti de nou a la revolució del que fa la casualitat. Però ara no tinc un camí. Valoro potser ara mateix el nihilisme, però només per ara mateix.

19 comentaris:

Anònim ha dit...

anna, segur que és un text genial, com tots el que escrius, i tot el que dius...
però mhas dentendre que em trobo com el cul. tinc un mal de caap, impresionan,sembla que el cp mestavelli!

en un altre moment ja el llegirè, i si no aquest, un altre :)

mols petons, i endaavant!
fins dmàaaa

Anònim ha dit...

uoo! jaja quina ilusio a veure si em comenta aixo! doncs res, que encara no he tingut temps per llegir el text però dema me'l llegire.. que ara tinc una sonn.. xD i menjada i dormida les coses es veuen d'una altra manera.. i saps qe ho fare que m'agraden molt els teus escrits..!
en fi, eh aquí el comentari tan esperat! vinga Anna, vagi bee!
i petons!

Anònim ha dit...

iepaaa!! ja hem arribat a casa sans i estalvis tot i la conducció d'en kortes!!xddd el text m'ha encantat però el que m'ha deixat sense paraules és la foto final. És brutal!!! La dels ulls dic. No sé si ens veurem avui (perquè ja estem a dissabte) però com a mínim ho intentaré.

Bonanit!! pròxima estació....

Aloma. ha dit...

Sols els ulls d'una dona encaputxada, sols els ulls que es veuen a la seva cara.
Una dona que té una pistola a les mans...

ULLS PLENS DE FORÇA, ULLS PLENS D'ORGULL.

Anònim ha dit...

annetaaaaaaa


wenu wenu ba abui si hehe jajajaja


pff no res k abere si ens beiem algun dia x algun concertillku o algu......


bengaa cuideeteeeemmmm

Anònim ha dit...

Casualitats qe han de ser,
qe passen per alguna rao, tot te un sentit pro a vegades es millor no buscarlo.
OH QIN TEXT ANNA!:D
mhi passare mes sobint per aqi...jaja
un petunarruuu

Aloma. ha dit...

Ouuush, txèèèlla.
:) fins aquesta noooch.

Anònim ha dit...

Tinc pressa. He d'anar a dinar, però vaja. Simplement dir-te que ànims! Aquest text, com tots els teus, m'arriben i per aquest motiu penso que no t'has d'ofuscar i la tristesa no t'ha d'invaiir les idees, ni el rostre ni la mirada. És difícil controlar els sentiments i més les emocions.


I, així de caxondeu! Hahahaha Escolta'm, hi han infusions d'eucaliptus?



Llavisrojos.

e.M.briaguesa ha dit...

Doncs no hi vaig anar u.u
es que surto poc cap allà dalt, principalment per que els de casa no em deixen u.u


no res, aviam si ens veiem ;)

muà (K)

Anònim ha dit...

http://goear.com/listen.php?v=53ac183

e.M.briaguesa ha dit...

Aquesta cançó la cantem un amic i jo cada dos per tres xD
I sempre estem igual :)



un petó

Anònim ha dit...

annnaa =) jaja fa dies qe me vas dir que passes i no men avia enrecordat pero goitaa ia stik aki jeje mencanta la ftu k surtiu el teu tete i tu jeje
un petoonas uapaa
i enrecordatan:
"Nunca dejes de sonreir"
paatryy

Aloma. ha dit...

uaaala,Patriiii

zaasca! no m'esperava que t'hi passesis!
Quina gràcia xd. Me'n recordo que a la classe varem fer la mil conversa del segle xd i et vaig apuntar les adreses xd, i mita quina sorpresa !

que maca :)
Fins demà SUPERMEGAPERSONA :D

aaah, per cert, ja li diré a me germà que et torni a fer la ruta turiistica per sansa xd, que sé que et va molar xd, però aquest cop també vindré jo :)
Yuuupi!!!

Anònim ha dit...

El desti marcat es massa previsible, per encaixar en la vida de les persones d'aquest planeta, que cada segon que consumeix es un joc d'atzar.

QUITTU

Efrem ha dit...

El sentiment d'immortalitat mola :D!

No cal camí per caminar, ni un destí escrit perquè tu en creis un. De fet aquestà és la gràcia, com tu dius, la casualitat: que no hi hagi res escrit i tot sigui possible.

Apa salut!

Aloma. ha dit...

com diria en Machado;
- Caminante son tus huellas el camino y nada más. Caminante no hay camino, se hace camino al anadar. Al anadar se hace el camino i al volver la vista atras se ve la senda que nunca se ha de voler a pisar. Caminante no hay camino sino estelas en la mar.

Anònim ha dit...

anneetaaa =)
omee claa qee sii, em tenia qe pasa no podia se menys xD
cla qe si fem una ruta x sansa jajaj pero canviiem de ruutinaa ehh i axo si as de veenir ehh, avera si vens un dia qe mai bens ññ! aket divendres la palo be podries venirte tia un petoonas =)

patri

Patrícia Montañés ha dit...

Genial el text! M'ha agradat molt, et seguiré, d'acord? Un petó!

Joaquim Palomera ha dit...

Anna!!!! m'ha agradat el teu comentari! almenys algú s'ho llegeix. Això m'anima a seguir escribint!

M'has de explicar com posa els videos del youtube al costat com tens tu!